HTML

Távmunkásnő

Praktikum, ismeretek, gőzkieresztő dühöngés - távmunkások, táv-munkáltatók, ezek reménybeli változatai és egyéb érintett fajok számára

Friss topikok

2009.11.28. 15:33 ftk

Brék :) akit nem érdekel az e-learning, ne nézzen ide...

Egy feladatot kaptam, amelyet ide célszerű belinkelnem. A távmunka témájával csak érintőleges kapcsolatban van, ezért elnézést kérek a "szétoffolásért" az esetleges olvasóktól.

Pedagógiai célú web2.0-ás eszközök

  

A választott alkalmazások:

-          Google Docs

-          Google Picasa

-          Mind Meister

 

Tantárgy: Kommunikáció szeminárium (andragógia alapképzés) – téma: a kommunikáció fogalma a közbeszédben

-          állandó eszközöm ebben a témában az elmetérkép készítése, amelyet a diákok egyenként készítenek el, és azután megbeszéljük és összesítjük ezeket

-          a kommunikáció interdiszciplináris fogalom, mind a tudományban, mind a köznapi beszédmódban számos jelentése, hatóköre és árnyalata van (ez a doktori témám J )

 

Cél:

-          elvont fogalmak tisztázása, megértés elmélyítése, közösségi munka elősegítése

 

Elképzelés:

Az órán papíron elkészített elmetérképeket a hallgatók 3-4 fős csoportokban összesítik, majd az összesített térképekről digitális fotókat készítünk. Ezeket elhelyezzük/elhelyezik a Picasán, és megosztjuk egymással. A Google Docsban listázzuk az összesített fogalmakat – a csoportok először egymás között, egy-egy közös dokumentumban, majd a csoportlistákat összesítjük, és összevetjük elhelyezkedés szempontjából a csoportképekkel. Ezután következik a MindMeister, amelyben készítünk ezek alapján egy összesített fogalomtérképet a kommunikációfogalomról. Ez a csoporté, az ő gondolkodásukat tükrözi. Párhuzamosan készítek néhány diszciplináris fogalomtérképet (tömegkommunikáció-szociológia, reklám és PR, társadalomfilozófia stb.), és összevetjük ezekkel a csoportét. Az üzenetváltások a Google Dokumentumokban zajlanak, illetve ha kell, bevonjuk a Google Groups szolgáltatást is.

 

Informatikai háttér:

-          az otthoni internet-hozzáférésen túl egyetlen dolog szükséges hozzá: egy digitális fényképezőgép vagy szkenner (de végső esetben elég egy jó minőségű fényképező-mobil is), amellyel digitalizálhatjuk a folyamat alapját képező csoport-fogalomtérképeket;

-          emellett más felületre egyszerűen nincs szükség (bár szükség esetén az egész folyamatot lehet a kari Moodle keretrendszerből menedzselni, akkor nincs szükség a Google Groupsra sem);

-          képes vagyok a dolgot egyedül intézni (sőt azt gondolom, hogy a fotók készítését és feltöltését akár a hallgatókra is rábízhatom), de ha bármi probléma lenne, van olyan informatikus, akinek számíthatok a segítségére (műszaki értelemben, nem módszertani tekintetben, természetesen).

 

Szólj hozzá!

Címkék: alkalmazások e learning


A bejegyzés trackback címe:

https://tavmunkasno.blog.hu/api/trackback/id/tr721558797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.