HTML

Távmunkásnő

Praktikum, ismeretek, gőzkieresztő dühöngés - távmunkások, táv-munkáltatók, ezek reménybeli változatai és egyéb érintett fajok számára

Friss topikok

2008.10.31. 09:11 ftk

Távoktatás - mi a ménkű...

Eljutottam (végre) egy konferenciára is. És vala ez épp az AgriaMedia 2008 Egerben, ami történetesen oktatástechnológiai esemény, és ebben a minőségében mintha már a negyedik lenne. De nem ez a fontos. Hanem hogy a dolog OTT IS toporogni látszik.

A konferenciák ugye általában három dologra valók. Egy, hogy okosakat mondjunk a mi falrengető teljesítményünkről (ez most nálam kimaradt). Kettő, hogy meghallgassuk mások okosságait, és tetszés szerint lelkesedjünk, irigykedjünk vagy piszkálódjunk (természetesen ezeket lehet egyszerre is). Három, és nekem ez a legrokonszenvesebb rész, hogy ismerkedjünk és eszmét cseréljünk. Akár kérdésekkel előadások alatt, közben, után, akár a kísérő programok alatti kötetlen beszélgetések során. Nekem sikerült az idén néhány egészen remek ismeretséget találnom, továbbá láttam néhány igazán egzotikus figurát is (lévén nemzetközi a konferencia, többek között maláj és egyiptomi résztvevőkkel, akiket könnyű volt a külsejükről felismerni). Egyik ilyen új ismeretség szerint ebben az évben nem voltak különösebben új dolgok. Mellesleg én sem estem hanyatt az újdonságoktól, viszont csupa olyan probléma került elő, amelyek nálunk is aktuálisak. Mind a melóhelyen, mind az én kis privát életemben, de még a távmunkás töprengésekben is

Több előadáson elhangzott például, hogy a távoktatás presztízse itt nálunk a béka feneke alól kukucskál kifelé (szemben azzal, hogy pl. az Open University of Malaysián csak a tutorok száma több ezerre rúg). Másoknál szándékosnak látszó módon összemosódott a távoktatás és az e-learning fogalma. A nyitott oktatás pedig csak szakmai berkekben ismert (ezt nem mondták, csak láttam). Egy igazán hiteles és prominens személy pedig a beszélgetés során azt javasolta, hogy ha a képzéseinkről beszélek, még véletlenül se nevezzem távoktatásnak. E-learningnek, e-oktatásnak, elektronikus tananyagnak, odl-nek, bárminek, csak távoktatásnak ne.

Hogy mi köze ennek a távmunkához? Az analógia. Ez is táv, az is táv, ebben sincs bizalom, abban sincs. Úgy látszik, ma Magyarországon, ha valami a "táv" előtaggal kezdődik, máris eláshatja magát. Mind a kettőt valami kerülő úton lehet csinálni. Az egyiket úgy, mintha más lenne, mint ami, a másikat pedig úgy, mintha nem is lenne.

Szép kis állapotok.

2 komment

Címkék: oktatás konferencia e learning távoktatás


A bejegyzés trackback címe:

https://tavmunkasno.blog.hu/api/trackback/id/tr54741832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HGyöngyi · http://blog.ladyuser.eu 2008.11.12. 16:59:13

Játékba hívtak engem, én most téged. :)
7 titkot kell elárulnod magadról az oldaladon, aztán továbbgurítani a labdát 5 embernek. Részletek a blogomban: ladyuser.blog.hu/2008/11/12/ladyuser_es_a_7_titok

ftk 2008.11.18. 09:45:25

Ladyuser, köszönöm :)
Egyelőre a túlélésért küzdök, ez a hét még ilyen, de azért igyekszem normálisan reagálni. Ezen a hét titkon nagyon elgondolkoztam, hááát, azt hiszem, én tele vagyok szörnyű titkokkal...
süti beállítások módosítása