HTML

Távmunkásnő

Praktikum, ismeretek, gőzkieresztő dühöngés - távmunkások, táv-munkáltatók, ezek reménybeli változatai és egyéb érintett fajok számára

Friss topikok

2009.04.08. 10:01 ftk

Válság-brék itt is: nőknél a külső

Hogy jön ez ide, meg pláne a válsághoz? Ahogy pszichológus barátnőm mondja: innen szép a győzelem :)

Ha az ember lánya nőként nő fel az ezredfordulón vagy utána, inkább előbb, mint utóbb kénytelen szembesülni azzal, hogy mindig ki kell néznie valahogy (ez azt jelenti, hogy nem rosszul). Ez pedig pénzbe kerül. Ma már egyre kevésbé igaz az is, hogy egy férfi egész felnőttkorában elvan egy öltönnyel, de azért még mindig elég határozott a különbség. A magam részéről nem vagyok egy agyonimázsolt figura, félve vallom be: szeretek kényelmesen öltözni, és tökéletesen immunis vagyok a márkanevekre. Most, amikor nekiálltam a szezonális szekrénypakolásnak (téli cuccok elcsomagolása, szelektálása, nyári holmik előszedése, szelektálása), rádöbbentem, hogy a jelenlegi ruhatáram kb. 80%-át tavaly május óta szereztem be. Pontosan azóta, amióta nem vagyok távmunkás.

Mert ugye a munkahely egy iroda, méghozzá forgalmas hely, ahol gyakran megfordulnak VIP-vendégek a közelben. Imázsromboló, ha ott teperek előttük a folyosón a made in Turkesztán feltűrt farosban, meg a hozzá illő klumpában. No jó, a kosztüm nem kötelező (hálistennek, meg is bolondulnék), de a megfelelő számú szövetgatya azért elkel, hozzájuk pedig csinosabb pólók, blézerek, blúzok, mellények olyan mennyiségben, hogy tudjam variálni őket. Mindezek pedig nem is lehetnek láthatóan használtak, sőt az az ideális, ha ropogósan újnak néznek ki. És akkor még a kiegészítőkről nem is beszéltem. A cipő nálam külön probléma, tehát nem tipikus. Merenghetnék még hosszan az alsóneműkről is - l. minden felsőhöz kell hogy legyen illő színű melltartó, igényes nő nem hord ettől elütő bugyit sem, optimista becsléssel máris legalább fél tucat "dolgozós" szettnél járunk, úgy, hogy nem vagyok kurtizán -, de nem akarom túl sokáig rejtegetni a lényeget.

A lényeg pedig: távmunkásnak - főleg otthoni távmunkásnak - lenni ebből a szempontból is kimondott spórolás. És nem, ettől nem lesz az ember se igénytelen, zsíroshajú zombi, se elhízott bálna (ha megnézitek az általam egyébként nagyra becsült Radics Edit cikkét, érteni fogjátok, mire gondolok). Ugyanis itt lép be a képbe a mindig ki kell nézni valahogy elve. Ha az ember amúgy is ebben működik, akkor vannak/lesznek csinos otthoni göncei - amiket egyébként is beszerezne, mert akárhol, akármit is csinálok, előbb-utóbb mindig hazamegyek és átöltözöm. Távmunkánál viszont eleve az otthoniba öltözöm. És mivel azt nem piszkolom tömegközlekedésben, utcán, és egyéb dolgokkal, amiket most nem emlegetnék, ritkábban kell mosni (pl. nadrágot, pulóvert). Az sem játszik, hogy lecsöpögtetem főzés közben, mert ha dolgozom, akkor nem fogok főzni. Maximum leeszem, de nem jobban, mint a trendi dolgozós cuccokat. Viszont az itthoni holmik ára a töredéke a dolgozósoknak, és nem is kell belőlük annyi variáció. Cipő meg pláne semmi (én személy szerint meztélláb nyomom, de papucsból is maximum csak egy kell évente). Persze, jó, ha kéznél van szükség esetére egy-két mutatósabb darab is, ha tárgyalni kell, itt-ott meg kell jelenni, de ez messze van a mindennapos készenléttől.

Azaz: ha otthon dolgozom, nincs szükségem annyi ruhára. Kevesebb ruha kevesebb pénzbe kerül. Színtiszta válságmenedzsment.

4 komment

Címkék: ruha otthon külső


A bejegyzés trackback címe:

https://tavmunkasno.blog.hu/api/trackback/id/tr181053329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2009.04.29. 11:41:31

Hehe, ez szó szerint így van, tudtam én, csak nem sejtettem :)
Én farmeros típus vagyok, itthon is többnyire abban nyomom (van kopottabb, kevésbé kopott és utcára kimenős fajta is :)) póló és hasonlók.

Viszont smink és parfüm mindig van rajtam, anélkül én nem lennék én, hanem lehetnék akár a szomszédasszony is :D

Ugyanakkor ennek pénzügyi hátterébe bele sem gondoltam... Döbbenet, hogy milyen olcsó itthon dolgozni, köszi Kriszi, hogy erre is rávilágítottál :)

Te hogyhogy dolgozni jársz???

ftk 2009.04.29. 14:00:22

Ugye-ugye :) Nálam a pamutgatya a kedvenc, píszín szabadidőnadrág :) Mármint otthon. Hosszas kismamázás után jöttem vissza a régi munkahelyre (magánban részletezném inkább, ha érdekel), és azelőtt volt egy vagy két kimenős ruhám per évszak (meleg idő, hideg idő), azokat sem hordtam agyon. A többi otthoni vagy játszós, arra volt szükség. Cipő szezononként egy (amik kitartottak négy-öt éven keresztül), plusz kettő darab gyerekezés előttről megmentett magas sarkú, ennyi.
De bezzeg most, amikor heti öt nap iroda, minden nap fel kell öltözni valami másba :) Nem mintha nem lennék örömmel csinos, de szakadt kedvemben azért szoktam morogni...

csöpp és potty · http://csoppespotty.blog.hu 2009.11.05. 17:24:48

Valamit kihagytál. Télen extra vastag zokni és mamusz (az íróasztal alatt MINDIG hideg van), nyáron viszont tiszta spór.

ftk 2009.11.07. 15:43:24

csöpp és potty,
neeeeeem, tudod, miért? Mert nálunk az íróasztal alja a "kuckó", azaz oda bújnak be bungizni a kölkök. És mivel TÉNYLEG hideg van alatta, egy ideig veszekedtem velük, aztán inkább benyomtuk oda állandóra a mózeskosárból kimustrált macis matracot. Azóta korrekt a hőmérséklet :)
süti beállítások módosítása